Vandaag ben ik voor het eerst naar het Bonsai cafe geweest dat is een initiatief van bonsai liefhebbers die een gezellige middag met mede hobbyisten wilde.
Zonder gedwongen sfeer is iedereen vrij om binnen te lopen en aan zijn eigen bomen te werken.
Het word iedere eerste zaterdag van de maand gehouden bij Deshima bonsai. Teunis Jan is er zelf ook en loopt rond om vragen te beantwoorden of zelf aan zijn bomen te knutselen.
Niet iedereen komt er om aan zijn bomen te werken, sommige komen langs om gezellig te kletsen en koffie te drinken, andere om spullen te kopen of gewoon een kijkje te nemen.
Mensen die wel wat wilde doen maar niets bij zich hadden schafte ter plekke iets aan of konden aan een boom van Teunis Jan werken.
Ik had mijn Picea bos meegenomen en onder het praten door toch nog bijna alles tot in detail weten te bedraden ook van de gelegenheid om wat bomen te fotograferen in de tuin en heb ook nog 3 mame potjes gevonden voor mijn kleine Juniperusjes.
Kortom een zeer geslaagde middag ik ga de volgende keer zeker weer eens een kijkje nemen.
Bijgevoegd wat foto's waaronder de Chameacyparis die Masashi Hirao gevormd heeft voor Bonsai Focus magazine.
Taxus Tokoname
Mooi dood hout op een taxus
Grote Acer Kiyohime die zonder blad enorm vertakt is.
Gigantische Chamea gevormd door Masashi
En de Mame potjes van een duitse potter ben even zijn naam kwijt.