idd goeie ideeen allemaal.
En goed om mee te nemen in de toekomst.
Zat ook te denken aan iedereen dezelfde soort maar dat zou niet eerlijk zijn om dat verschillende tuincentra nou eenmaal niet allemaal hetzelfde aanbieden of vergelijkbare kwaliteit.
En de ene persoon is nou eenmaal wat beter met naaldbomen en de andere met loofbomen.
Door allemaal een eigen soort te kiezen en te kiezen wat je mooi vind of waar je goed in bent kan je je van je beste kant laten zien en het meeste uit een boompje halen.
Een virtual erbij is een goed idee.
Het gaat er niet om dat je net als bij een NTC of sommige demo's een boom probeert te vormen met een eind resultaat, maar meer om het leerproces en creatief inzicht.
En ik denk dat de meeste mensen het wel leuk zouden vinden om hem in leven te houden dus die grens kan je dan zelf bepalen.
Ik weet het eindresultaat bij sommige soorten sneller op een bonsai lijken dan andere neem bijv jeneverbessen vs loofbomen maar dat is niet belangrijk.
Er word natuurlijk gekeken naar het eindresultaat, maar ook naar hoe t daar is gekomen en hoe ie verder zou kunnen ontwikkelen.
Opbouw van de boom, takzetting, opbouw loofetages, stam en tapsheid, etc etc noem maar op.
En het belangrijkste is natuurlijk dat het leuk en leerzaam is voor iedereen ongeacht niveau daar word ook rekening mee gehouden.
Ik ben gewoon benieuwd naar het resultaat van iedereen.
En bonsai maken uit tuincentrum materiaal is een superleuke uitdaging.