[quote=
welke vorm heb je eigenlijk in gedachten door al je takken zo laag rondom te plooien in die 2de foto?[/quote]
ah,das al heel wat bruikbare info,bedankt allemaal!!!
welke vorm ik in gedachten had??geen....
maar ik dacht dus dat bij de azalea ook van belang was dat je eigenlijk eerst een dikke stam moest proberen kweken,en aangezien ik ondervonden had dat de takken nogal bros zijn,had ik ze dus nu ze nog jong zijn eigenlijk vastgezet met van die haakjes dus.
mijn achterliggende gedacht was: dan heb ik later een plant met grillige takken waaruit ik dan kan kiezen welke ik ga laten staan,en ik vond zo een "uitstaande "vorm wel mooi..
het was ook niet de bedoeling dat er dus veel van die zijtakken zouden overblijven..stuk of 2 dacht ik,om een soort van hoofdvorm te hebben.
maar ik lees dus dat je bij azalea al heel vroeg zijtakjes mag weghalen.
wil dit dus zeggen dat je eigenlijk al gelijk kunt beginnen met een beetje de vorm te geven die je wilt en ze later gewoon te laten dikken??
als het juist is zoals ik het dus begrepen lijk te hebben,is dat juist makkelijk...
verder heb ik hier ook al wat info over azalea's doorlezen,en ik lees dat die in volle zon kan?? terwijl ik elders altijd las dat die schaduw of halfschaduw nodig hebben??