Nu een maand later doet de iep het heel goed.
Wekelijks is er veel nieuwe groei te zien.
Maar wat me bij deze boom irriteert is dat hij vol zit met kleine takken die doorelkaar groeien, ik denk dat dit komt door dat het een tuincentrum boompje is.
Omdat ik deze in de toekomst iets groter en breder wil hebben, heb ik de afgelopen weken van elke tak enkele scheuten flink door laten groeien. Daarnaast heb ik alle andere nieuwe groei wekelijks volledig weg geknipt.
Hieronder een foto van hoe deze er vanmorgen bij stond:
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Op bovenstaande foto zijn de lange scheuten goed te zien. Deze laat ik ook lekker doorgroeien, ook om meer tapsheid in de stam te krijgen en ook omdat de onderste takken dunner zijn dan de bovenste.
Op de volgende twee foto's is goed te zien hoe vol hij zit met kleine door elkaar groeiende takjes:
Om hier wat aan te gaan doen heb ik de onderste twee takken verlost van de meeste kleine takjes, hiermee wil ik in de eerste plaats groei van de lange scheuten bevorderen en tevens is er nu veel ruimte om volgend jaar nieuwe uitlopers te vormen die ik meer in de hand kan houden zodat ie er netter bijstaat qua takvorming.
Hier een foto van hoe die er na de snoei bij staat
Ik ben wel grondig geweest, maar ik ben ervan overtuigd dat het het boompje goed zal doen.
ook heb ik de draad verwijderd, omdat deze in begon te groeien.