Als je de Ficus gaat verpotten moet je wat spagnummos door de grond doen. Als de Ficus dan in de winter binnen staat en je geeft water dan zuigt het spagnummos zich vol. Het mos blijft vervolgens water afgeven. Hierdoor verklein je het risico dat de Ficus (langere tijd) droog komt te staan en de wortels beschadigen. Je moet daarnaast natuurlijk wel regelmatig water blijven geven en goed benevelen.
okee ik ga hem zometeen wel vertellen dat hij geen voeding meer mag geven voorlopig en gewoon elke week water geven zo als gewoonlijk en blad besproeien met een planten spuit maar ik zit nog steeds met een tekort aan zon ligt probleem wat is het beste om hier tegen te doen !?
die vriend van mij die die ficus heeft staan zit op de zolder kamer van het huis dus de ramen lopen schuin af daar kan je uiteraard niks plaatsen dus nee die optie is ook niet handig de boom kan niet in de woonkamer staan hij kan niet in de tuin staan hij kan ook niet op de eerste verdieping staan en op zijn eigen kamer de zolder ruimte dus ook niet echt eigenlijk zou je zeggen dat dat hele huis niet bonsai geschikt ik
weetje ik had hem die bonsai voor ze verjaardag gegeven en hij wilde er altijd al eentje hebben dus heb ik er toen eentje gekocht was maar 7 euro boompje van tuincentrum dus is geen criesis ofzo alleen wel jammer