Rennie schreef : Knap gedaan...best lastig om dat een beetje op spanning te krijgen denk ik? Wat zit daar op dat draad? Wel vind ik het jammer dat ie zo superstrak over de rand van de pot zit en dat er niet wat ruimte tussen zit.
Ik zou denk ik veel loof aan de onderkant van de stam weghalen op 1/2 takken na en die naar links terug naar de pot laten lopen en enkele takken aan de bovenkant weer naar boven te sturen, de rechterkant op.
ja de spanning "draai" ik steeds een stukje strakker,de wortels goed vastzetten aan de pot is van groot belang anders trek je het hele zooitje eruit..
met heb buigen barste de schorst iets dus ik heb tussen de bedrading een flinke dot wondpasta zitten ik denk dat je dat bedoelde!?
hij staat zo strak op de rand doordat hij niet vast genoeg in de pot stond en ik dus inderdaad de gehele kluit mee trok..
ik verwacht ook dat hij bij het verwijderen van de bedrading iets terug zal "veren" en daardoor de rand niet meer zal raken.(in de toekomst wil ik hem wat haakser naar beneden laten gaan zonder het er te onnatuurlijk uit te laten zien en zonder de potrand te raken.. voor die buiging denk ik dat het wijs is om het eerst met rafia in te wikkelen, maar dat verhaal is zeker niet meer voor dit jaar.
inmiddels heb ik het loof weer een zetje de juiste kant in gesnoeit.
ik heb gekozen om met 3 laagjes te gaan werken..(middelse laagje is nog wat treurig klein) hieronder het resultaat voor dit jaar...
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.