bonsai1.2 schreef : ik zouden de onderste takken juist ligt naar beneden buigen tenzij je een boom probeert na te maken dan moet je gewoon doen wat je moet doen
ik dacht dat 2 takken op dezelfde hoogte ongewenst was bij bonsai!?
tschreurs schreef : Heeft u zelf ook lessen gevolgd?
Beginnercursus in bonsaiclub.
dan bij Craiq Coussins en nu sinds een 5 jaar, een viertal workchops per jaar bij Thierry Quinchon van ecole Kyoshitsu dat is in het frans.
bonsai1.2 schreef : ik zouden de onderste takken juist ligt naar beneden buigen tenzij je een boom probeert na te maken dan moet je gewoon doen wat je moet doen
dat heb jij goed gezien man.
dacht al dat ik gek werd,omdat ik er niemand over hoorde...
Die twee takken op gelijke hoogte zijn idd niet gewenst. Voor veel problemen zijn echter meerdere oplossingen. Ik zou over dit probleem even rustig over nadenken. Wellicht samen met mensen die daar meer ervaring mee hebben. Of in dit geval de linker tak verwijderen de beste oplossing is weet ik niet, dat is van een foto sowieso moeilijk te beoordelen.
Linksonder zou ik laten zitten, rechtsonder zou ik verwijderen. Maar ik moet eerlijk zeggen: mijn kleine meidoorn heeft ook een wip aan de onderkant. Daar wil ik ter zijner tijd nog wel wat aan doen, zo is het niet. Maar wil eerst even kijken wat de meidoorn doet dit jaar, niet te veel afknippen want er zit maar weinig groen op om mee te beginnen.