Ik heb op me juniperus literati in wording een grote steen gelegd staat nog in een plastic pot en die gaat anders wel om waaien verder blijft alles gewoon staan zoals het staat is nagenoeg bijna altijd wel gewoon goed gegaan.
Hallo Ben, ik weet natuurlijk niet waar je je bonsai hebt staan. Staan ze op een stellage of op planken die aan de muur zijn bevestigd zodat ze kunnen vallen, dan vastzetten of op de grond plaatsen. Ik weet de weerberichten van NL niet, maar gaat het zo hard waaien?
Bonsaigroeten, Joop
Hier is het toch wel de moeite.
Maar de meeste bomen in kleine en minder grote poten staan altijd vastgebonden aan hun paal.
Maar ik vind het toch altijd spannend.
Ja hier in België laat de wind zich wel voelen vandaag, bijna al mijn bomen staan in keramieke, stenen, enzo. Potten.. Ik maak me meer zorgen om men moestuin en tomaten serre
Hoi Jelle, zo zie je maar dat de wind per regio verschilt. Bij jou in Twente is er nu minder wind dan aan de kust en in Belgie zo te horen ook aardig wat. En zoals je pas hebt gelezen in mijn topic heb ik hier ook schade gehad aan mijn bomen toen ze van het terras werden afgeblazen. Men moet altijd op z'n hoede zijn. Een ongeluk zit in een klein hoekje en achteraf kijk je een koe in z'n hol!
Trouwens, heeft iedereen (degene die" het aangaat) z'n vrouw gisteren goed verwend met moederdag???
Bonsaigroeten weer, Joop
wat zal ik zeggen. Windkracht 3 in Rotterdam, windkracht 6 op Hoek van Holland, windkracht 4 in vlissingen. Sorry, maar dat is echt geen spannende wind.