Griekse bonsai schreef : Met dat in het hoofd, zei ik gelijk al over de beweging in de stam en dacht ik aan een moyogi (gebogen opgaande stijl)
De moyogi naam/style had ik nog niet van gehoord, na googlen kom ik er achter dat dit de Informal upright is. Die term wel van gehoord, maar niet aangedacht. Je hebt er helemaal dat de door mij genoemde style niet bij deze boom hoort.
Gister het bos een beetje 'opgeruimd'. Uiteindelijk thuisgekomen met 6 jonge pinuses(1 tot 4jaar gok ik) en 6larixen(één tot 2jaar), 1 fijnnaaldige spar (paar jaar oud), en nog een berkje.
De pinussen en de larixen worden pogingen om deze extreme vormen te geven, gaan zien of die dat gaan overleven. Foto's komen nog wel. Staan nu allemaal in een emmer met water, dan eerst bedraden en dan oppotten.
Ook bij iemand van marktplaats langs geweest en romanoblokken (sier/stapelblokken) opgehaald.
Ben nu opzoek naar een adress in de buurt waar ik voor redelijke prijs composiet vlonderplanken kan kopen. Hopenlijk deze week binnen. Dan wordt de bonsai bank uitgebreid2 planken van 1meter 20, naar 4 van 2,80a3meter.
Bij gamma, karwei en praxis hadden ze niet opvoorraad, bij hornbach zag ik deze wel:
www.hornbach.nl/shop/KONSTA-WPC-vlonderp...8352349/artikel.html