In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Ficus retusa problemen 5 jaren 11 maanden geleden #77824

• Sjors Boomschors
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 46
Aan de wortels zie ik niet direct iets, lijken correct. De wit uitgeslagen toplaag, mogelijk gevolgen van overmatige kalk of mest stoffen. Staat in een zanderig substraat, komt over als tuingrond. Werkt mogelijk lang vocht vasthoudend en op den duur verstikkend.

Als deze gehele maand november buiten stond is de lage-temperatuur de grootste klap geweest.

Mijn ficus steks gingen eind oktober naar binnen, zelfs deze hadden weken nodig nodig te herstellen. Nieuwe groei was vergeeld maar vertoonde geen bladval.

Zou de Aasy-Care-Pot de deur wijzen, en hem in een pot of schaal plaatsen ( zonder aan de wortels te zitten ) met voldoende drainage / lucht gaten. Verders niet te vochtig houden, mogelijk herstel kost echter weken tijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Sjors Boomschors.

Ficus retusa problemen 5 jaren 11 maanden geleden #77825

• Flip87
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank je voor je reactie Sjors, geeft ook weer goede moed. Ik zal de easy Care de deur uit doen en in Nieuwerkerk een mooie nieuwe pot gaan uitzoeken. Fijn om even bevestigd te hebben dat er met de wortels niks mis lijkt te zijn. Ook mijn Ficus stekje lijkt nu wat te remmen in groei, maar die verliest zijn blaadjes gelukkig niet :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren