Ik kan het mis hebben, maar het lijkt vanaf de foto's alsof de boom in pure en kleddernatte potgrond staat. Tevens zie ik links op de foto een stuk plastic transparant folie uitsteken. Beide zaken dragen niet echt bij aan goede drainage en zijn behoorlijk nadelig in het gezond houden van bonsai's.
Eerder gaf je te kennen dat teksten in het Engels een probleem vormen, maar wellicht kun je met google translate toch inzage, duidelijkheid krijgen in de bedoelde tekst:
marcellucas schreef : Dat is geen kattenbakvulling... Wat heb je voor substraat gebruikt? Even voor de duidelijkheid: het moet wel foetsiebah zijn hè. .. niet zomaar iedere kattenbakvulling. ..
Marcel dacht kennelijk hetzelfde Hercules op de onderstaande link zie je een voorbeeld hoe die beoogde foetsie bah korrels eruit zien.
die vochtige grond was nodig want ik kreeg hem kurk droog en dat plastiek was voor een kwartier ,onderwijl was ik met de trainingpot bezig. 9k moest even lekage voorkomen, ik verzeker je ,dat hij nu in prima grond en pot staat
:chhoi voordat mijn eigenlijke vragen op de achtergrond raken,is dit een belangrijk m moment voor mij .Nl...dit buxusj3e is m,n eerste boom [als beginner] waar ik echt alle3s mee doe heb al veel gesnoeid maar weet niet welke paar takken nog weg moeten/Ook wil ik gaaqn bedraden.Zal ik vanuit de stam beginnen?
alvast bedanktr voor jullie steun
eer:
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken