Nee vandaar dat ik ook zo lastig aan het doen was in dit topic: het is de kunst om hem in één keer naar buiten te doen en hem dan ook de komende maanden buiten te houden.
Lijkt me alleen maar goed voor die ginseng maar wacht even af of nog iemand iets toe te voegen heeft, want wat bij een ginseng uitziet als stam zijn eigenlijk wortels. Ms dat die "wortel-stam" buiten nog te snel kan uitdrogen.
thom_vanderbroeck schreef : Nee vandaar dat ik ook zo lastig aan het doen was in dit topic: het is de kunst om hem in één keer naar buiten te doen en hem dan ook de komende maanden buiten te houden.
Lijkt me alleen maar goed voor die ginseng maar wacht even af of nog iemand iets toe te voegen heeft, want wat bij een ginseng uitziet als stam zijn eigenlijk wortels. Ms dat die "wortel-stam" buiten nog te snel kan uitdrogen.
uitdrogen!?
Naar buiten ermee! De zomer is al bijna voorbij! Niet de hele dag in de volle zon maar dat mag geen probleem zijn.
Ik ken jouw situatie niet, maar als je je zorgen maakt kun je hem een beetje beschut opstellen.
Ik heb één ficus, ooit uit een stekkie opgekweekt. Die kwakkelt altijd maar een beetje de winter door, maar zogauw hij in het voorjaar naar buiten mag, gedraagt hij zich als onkruid! Hij staat denk ik al twee maanden buiten nu...
Mijn ficussen staan zo vol mogelijk in zon en regen, na een wenningsperiode in de schaduw (OF tijden een bewolkte periode!) om zonnebrand te voorkomen. Maar let wel op: De stam is bij een aantal boomsoorten gevoeling voor zonschade, zo ook binnen de ficussen. Daar kan je een deel van je boom aan verliezen; Dus niet draaien als hij eenmaal aan de zon gewend is.