In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Enkele beginnersvragen 8 jaren 11 maanden geleden #43861

• Christian93
  • Christian93's Profielfoto
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 25

leatherback schreef : Interessant. Dat zou betekenen dat het in het bij acer begin van een boomontwikkeling niet uit zou maken hoe ver de bladeren uit elkaar zitten. Als de boom ouder wordt gaat deze toch wel knoppen maken op plekken waar vroeger geen knoppen konden ontstaan.

Weet iemand andere boomsoorten/families waar dit oko zo is? De meeste planten krijgen alleen maar minder slapende knoppen om op terug te vallen.

Opzich is dit wel interessant, ik zag het toevallig op een kashima waar ik het kan waarnemen op de oudere stukken waar flink is teruggesnoeid en op oudere knoesten waar al jaren niks groeit zitten nu zelfs knoppen. De drietand die ik van de week heb gekocht is ook flink terug gesnoeid maar hier zag ik veel minder aanmaak van knoppen. Dus ik denk dat er ook nog een groot verschil is tussen verschillende acers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Enkele beginnersvragen 8 jaren 11 maanden geleden #43862

• Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 247

leatherback schreef : Interessant. Dat zou betekenen dat het in het bij acer begin van een boomontwikkeling niet uit zou maken hoe ver de bladeren uit elkaar zitten. Als de boom ouder wordt gaat deze toch wel knoppen maken op plekken waar vroeger geen knoppen konden ontstaan.

Dat lijkt me niet. Ik heb recent een klein boompje gekocht bij Lodder, die duidelijk van het begin af aan korte internodes heeft gehad - er zitten volop ringen waar takken/bladeren hebben gezeten - en hij zit daar dan ook overal vol met knoppen.

Zou best kunnen dat een acer op andere plekken ook knoppen maakt, maar dan volgens mij toch minder makkelijk.

Laast bewerkt: Post by Auk.

Enkele beginnersvragen 8 jaren 11 maanden geleden #43867

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541

Auk schreef :

Dat lijkt me niet. Ik heb recent een klein boompje gekocht bij Lodder, die duidelijk van het begin af aan korte internodes heeft gehad - er zitten volop ringen waar takken/bladeren hebben gezeten - en hij zit daar dan ook overal vol met knoppen.

Zou best kunnen dat een acer op andere plekken ook knoppen maakt, maar dan volgens mij toch minder makkelijk.

Dat was ook mijn gevoel. Is ook wat Harry schrijft ( www.bonsai4me.com/SpeciesGuide/AcerPalmatumAdvancedGuide.htm ). Maar voorgaande posts suggereren anders; IK heb het nog niet gezien dat een acer buiten de normale bladkrans knoppen zet.

• Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren