Beste bonsai liefhebbers.
Is er iemand van jullie die mij misschien tips kan geven hoe ik mijn buitenbonsai's kan beschermen tegen de vorst op een open balkon en het bewateren in wintertijd?
Ik heb nog niet lang geleden 2 pre-bonsai boompjes gekocht. Een Acer Palmatum L.Princess en een Ulmus Parvifolia.
ik heb beide boompjes drastisch gesnoeid en tijdelijk in grotere potten overgezet om ze meer groeiruimte te geven en de vorm te geven die ik voor ogen heb.
Aangezien beide boompjes weer nieuw leven vertonen, wil ik voorkomen dat de boompjes kapot vriezen, maar helaas heb ik geen tuin om ze in te graven.
Daarnaast heb ik geen berging waar zonlicht naar binnen valt.
Ik vraag me dus af of "inpakken met noppenfolie" voldoende zal zijn op mijn balkon.
Ik zat misschien te denken aan het aanschaffen van een ruime transparante opbergkist met deksel die misschien kan fungeren als onverwarmde broeikas. Zou dit eventueel een oplosssing kunnen zijn om de wortels te beschermen?
En betreft het bewateren in de winter...
Moet ik de boompjes dan plaatselijk enkele mililiters water toedienen met een pipet diep in de grond, de bovenlaag lichtjes bevochtigen met plantenspuit, of gewoon dusdanig bewateren met een gieter dat het water tot onderin de pot kan komen?
Vriendelijke groet,
Michael