transporteren door het uiteinde van de stek in nat keukenpapier te wikkelen en dan een zakje errond?
is maar een idee
man man.. dan wil je raad geven en krijg je zo'n commentaren over je heen..
mijn raad was: je KAN er altijd bonsai van maken.. maar als je nog beginner bent, hou je dan eerst bezig met de gemakkelijkere traditionele soorten om te leren.. anders is het gewoon een verspilling van tijd, middelen,.. en heb je nadien een plant die je misschien wegdoet omdat je er geen weg meer aan ziet..
en dit is tevens raad die aan mij gegeven is geweest toen ik pas begon en dacht dat ik van zo'n zaken op lange termijn iets kon maken.. en die raad is gegeven door mensen die er al jaren professioneel mee bezig zijn en les geven..
"tuurlijk kan dat, maar verspil er je tijd niet mee"
veel van die "projecten" zijn de tuin in beland om er nooit meer uit te komen.. omdat ik intussen wel weet dat deze mensen gelijk hebben (naar de manier waarop ik de hobbie beleef)..
je kan natuurlijk zeggen dat ik geen bomen heb om er iets over te zeggen, maar dit is omdat ik geen verzamelaar ben van duur materiaal, maar werk op starters binnen mijn budget.. waar nog een paar wat werk aan is..
een boom in opbouw mag gerust lelijk zijn, als het beoogde doel erdoor mooi zal zijn...
maar zoals gezegd... het kan, en iedereen doet wat ie wil.. ben je vrij in..
en gelijk wat je doet wens ik je er veel succes in..
maar dat daarom mensen meteen in de aanval gaan omdat ze het niet eens zijn met mijn advies vind ik maar zwak..