Zeer geachte lezer.
Na veel aankloten, experimenteren, en vooral veel fantaseren
toch maar besloten er wat serieuzer mee om te gaan.
Ben met mijn zoon het bos ingetrokken, daar (naar mijn mening) een grove den en een Larix mee genomen. Larix is al een beetje aan de grote kant 150cm+/- en de grove den net een cm of 30.
Ik heb even een vraag over de den.
Ik zal een foto bijvoegen zodat iemand kan zien of t wel echt een grove den is.
En hoe hij is gepot, naja gepot gesteend eerder
.
1. De steen heeft een diepe holte, vanaf waar de stam zichtbaar is nog zeker meer dan een 2 duimen diep en 1/1,5 breed. dus ik vermoed, gezien zijn nog kleine wortels hier genoeg aan heeft?
2. Heb normale pot grond gebruikt.
3. mos neergelegd om t niet te snel uit te laten drogen en t ziet er gewoon tof uit.
4. Er komt nog een onderschaal, en de bedoeling is om de wortels uiteindelijk ri de onderschaal te laten lopen.
Ik heb werkelijk geen enkel idee over technieken, ik lees wel maar snap er vrij weinig van over hoe ik hem bijvoorbeeld niet te veel de hoogte in laat groeien en op een gegeven moment meer de breedte.
Wat voor potgrond is het beste? Is paardenmest geschikt als mest? Zelf 2 lopende mestfabrieken rond lopen.
En gaat dit überhaupt, naar jullie mening wel werken. Ik snap dat het nog misschien een of 2 gaat duren voordat ik maar na hoef te denken over het vormen.
Gr
Mark