Ik heb deze twee kleine boompjes gekocht en herkende ze als juniperus. Maar ik weet niet om welke soort het gaat. Ze zijn lichtgroen met een soort van witte gloed en de stammetjes zijn roodachtig. De naaldjes zijn zacht.
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Dank voor de bijval Jelle.
Goed te horen dat ze bij jou ook back budden.
Ik zal, als ik er aan denk na m'n vakantie, de fantastische progressie van mijn Pisifera Boulevard posten!
Heb er zelf ook eentje, wil je een mooie barst en een wortelvoet zullen ze een aantal jaren in de volle grond moeten.
Pas op met bedraden, draad groeit snel in.
Sterke groeiers bij juiste verzorging.
Groeten,
Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: BanzaiBonzai
Deze twee boompjes krijgen een hele lichte oranje/ bruine waas over de naalden. Zo licht, dat het niet goed vast te leggen is op de foto. Een van de twee heeft zelfs twee takjes die al helemaal oranje zijn. Ik ben er bang voor dat ze te nat staan. Wat kan ik daar nu, in deze tijd van het jaar, aan doen. Aangezien verpotten natuurlijk het best is in het voorjaar.
Inmiddels heb ik die van mij de deur uit gedaan, te weinig potentie.
Die verkleuring kan helemaal paars worden. Die van mij is afgelopen winter bijna compleet paarsbruin geworden en hiervan terug gekomen.