Bedankt voor info tot zover, ik begin al bij te leren. ./bow
@Wouterg : Aan de standplaats kan ik jammer genoeg weinig veranderen, ik heb maar een kleine living. De P. Afra staat aan het NoordWest venster (pas zon in de namiddag, nooit direct op het venster), de C. Retusa en P. Macrophyllus staan aan het ZuidOost venster (zon van morgens tot namiddag), weliswaar op een verwarming maar die werkt niet. De mogelijkheid bestaat nog om ze op een verhoogje tegen de Zuid muur te plaatsen maar dan vrees ik dat ze te weinig licht vangen?
Het eerste wat mij echter opvalt is dat de C. Retusa snel droog staat, toen ik deze kocht in de winkel stond ie ook kurkdroog, maar in de info die ik heb opgedaan wordt beschreven dat dit boompje niet van droogte houdt en dat de bodem best vochtig moet blijven. Mag ik dit boompje nu tijdens de zomer periode dagelijks 100-200centiliter water geven om de bodem vochtig te houden of overwater ik hem dan?
En mag ik ze benevelen of is dit niet ok? Ik lees dat indoor-vegetatie wel van een beneveling houdt (nadat de zon onder is).
Groeten