Co79 schreef : Ik ben vervolgens begonnen met de Cotoneaster. Deze heb ik gesnoeid en bedraad. Ik zal proberen binnenkort foto's te plaatsen want er bleef niet veel over..
Je laat takken ook staan om te laten uitgroeien, zonder ze te snoeien, om de boom dikker te krijgen.
Ook daarom zou ik niet te veel snoeien in 't begin - takken kunnen er achteraf altijd nog af, ze er weer aan krijgen is wat lastiger.
Indien ik bovenstaande goed begrijp kan ik de Cotoneaster wel nog in een grotere pot plaatsen om wat extra groei te stimuleren? Ik lees namelijk ook binnen het onderwerp Pinus thunbergii dat snoeien/bedraden en verpotten niet in 1 seizoen. Snap ik wanneer het ook om wortelsnoei gaat, maar in dit geval wil ik van de wortels afblijven..
Klopt - als je verpot en wortelsnoei toepast, dan kun je beter niet in hetzelfde jaar ook nog 'ns bedraden.
Als je naar een grotere pot verpot en van de wortels afblijft, dan kan het wel. Ik zou 'm wel eerst even in die nieuwe pot laten staan, tot je zeker weet dat-ie gewoon doorgroeit.