Ik ga morgen een toestel lenen en zal de boom fotograferen ,de rest is helaas al vernietigd jammer genoeg ,konden wel 50 bomen van gemaakt worden (de totale struik nam de volledige hoek van de voortuin in) ik had de eerste keer nl maar een klein deel van de struik gezien ,en zodus dit een beetje onderschat
De eigenaar zei me dat deze struik al minstens 70 jaar oud was.
Als deze plant stressloof vertoont, betwijfel ik of het een chamae is, die vertoont (bij mijn weten) niet dit verschijnsel. Zal dus eerder een jeneverbes zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: captain slow
Thanks dea ! dat stressloof komt denk ik omdat deze tak helemaal onderaan in de schaduw zat en te weinig licht kreeg.
Veel doodhout met 2 takken die mooi vertakt zijn ,veel geschubt lof dat frisgroen is ,en enkele takjes stresslof dat echt hard prikt.
De moederplant was gevormd als neerliggende "waaiers"
Foto morgen zal veel duidelijk maken denk ik.
Mvg,
Dieter.
voor de rest zegt de vorm van de boom me helemaal niets.. sorry.. zie er niets in.. behalve dan oefenmateriaal voor doodhout technieken..
bijna geen beweging..
Geduldig op kracht laten komen. Na korte tijd toch uit beschermhokje halen. De tak met groen is later nog heel goed over de dikke stam terug te plooien voor een meer compacte vorm. Je hebt het dode hout zeer lang gelaten, waar zo'n recht stuk weinig meerwaarde zal geven. Maar nu best afblijven zodat je de nieuwe wortelvorming niet stoort.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: captain slow