AlexW schreef : of gewoon naar de weersvoorspellingen kijken en even preventief binnenzetten
Juist, mee eens!
+1, bomen die uitlopen/verpot zijn staan nu ook binnen. Normaal laat ik ze in de winter (beschermd) buiten staan, maar nu staan ze in een onverwarmde kamer binnen tot het volgende week weer warmer wordt. Wel benevel ik regelmatig om de luchtvochtigheid wat te verhogen en natuurlijk voor de verpotte bomen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: kittyvlekkie
De komende dagen erg goed op de bomen passen. Ik heb net alle bomen in beschutte hoekjes gezet; De harde wind die dit weekend voorbij komt, met de voorspelde -5 -7 kunnen serieus schade doen aan bonsai. Als je een garage hebt zou ik kwetsbare soorten binnen zetten. Alleen een paar dennen die al meer dan een jaar in de pot staat staan nog "vrij". De rest is met de pot in bladeren gepakt, of binnen gezet.
Tja ik heb het geluk dat ik geen veranda heb
Duurt het lang dat je kan zien als de boom dood is?
Anders moet ik volgende week maar weer een nieuwe uit graven
bij een conifeer kan dit wel even duren..
maar taxus is een redelijk sterke soort.. daar moet je al veel voor doen om deze te doden..
de mijne is vorig jaar door mijn buurman nogal agressief uitgestoken met een spade, zo'n 10cm rond de stam en er dan gewoon uitgetrokken.. dezelfde dag had ik 70% van het loof gesnoeid etc..
deze loopt momenteel weer helemaal uit..
Dat is goed nieuws ik hoop dat die van mij ook aanslaat.
Klink gek als ik die filmpje bekijk op internet en dan zie je daar een boom die nergens op lijkt. En dan denk ik dat word toch niks en even later een pracht bonsai. Ik vind dit echt heel kunstig en dan denk ik dat zou ik nooit kunnen. Maar hoe meer ik naar mijn boom/struik kijk zie ik steeds mee mogelijkheden toch wel gek eigenlijk.