@ Dea: ja.. ik heb er ook enkele foto's van gezien en vind ze gewoon prachtig..
ben daarnet naar een tuincenter geweest maar heb er geen gevonden..
ze vormen blijkbaar zelfs bij jonge boompjes reeds een zeer oud uitziende, schilferende bast en hebben knappe bloemen.. ook vorming van jins en shari zijn er knap bij..
@ Bladgroen:heb zonet voor 10€ een Crataegus xMedia Paul's Scarlet opgepikt.. ( xMedia is blijkbaar een mix tussen de 2 gewoonlijke soorten Meidoorn)
ik ging het eerst niet doen aangezien hij een meter hoog is en het meeste groen bovenaan zit, maar er zitten redelijk wat knoppen op de stam dus hoop ik dat deze nog gaan uitlopen..
ik heb hem vooral genomen omdat ik de stam onderaan wel aantrekkelijk vond.
het bovenste deel waar het meeste groen opstaat en afsplitst in 2 takken ga ik eens opzoeken of ik dat kan marcotteren, zo hou ik er naast het onderste gedeelte misschien nog een dubbelstam aan over ook...
ik zal wel wat werk hebben aan de vorming want na de onderste 10 cm welke wel boeiend zijn, loopt de stam redelijk recht op.. ik ga wel nog trachten deze te buigen..
voor ik eraan begin ga ik wel eens opzoeken wat ik er allemaal mee kan en mag doen.. als het toch niets blijkt kan ik hem nog steeds gewoon in de tuin zetten..
als de regen deze middag wat overblijft zal ik proberen enkele goeie foto's te nemen..