In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Re: soort bonsai 12 jaren 5 maanden geleden #10839

• AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 188
moeilijk te zien.. op het eerste zicht zou ik denken aan een Azalea in cascade vorm.. maar ben niet zeker.

heeft ook wel wat last op zen blad precies..

als dit een Azalea is vraag ik me wel af hoeveel je deze betaald hebt.. deze kunnen redelijk prijzig zijn..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: soort bonsai 12 jaren 5 maanden geleden #10840

• dea
  • dea's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 901

Ivan schreef : Vermoedelijk Juniperus media Blaauw.
uitziet.

Nee, is een juniperus squamata meyeri "blue carpet"
Idd in de cascade style

De Koreaanse beuk heeft waarschijnlijk wat voedingstekort.

De laatste is idd een azalea in cascade style, vind ik persoonlijk overigens wat minder omdat dit in de natuur niet voorkomt deze style bij een cascade.
Volgens mij zie ik nog een oude knop zitten, verwijder deze inclusief het zaadstengeltje aan de basis.

Laast bewerkt: Post by dea.

Re: soort bonsai 12 jaren 5 maanden geleden #10842

• Ginkgo
  • Ginkgo's Profielfoto
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 26
De laatste is een cotoneaster, waarschijnlijk de Horizontalis.

Gr. Roy

Re: soort bonsai 12 jaren 5 maanden geleden #10843

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Even een rondje ongevraagd advies:

Als ik jou was zou ik als de donder lid worden van een vereniging, of iemand in de buurt zoeken die je kan helpen met de verzorging van de bomen. Je schrijft dat je een verzameling hebt over gekocht, nog maar net bezig bent. Da, in combinatie met het feit dat je niet zelf weet welke soorten je daar hebt, is voor mij een sterke indicatie dat het met de kennis van verzorging waarschijnlijk ook niet zo best gesteld zal zijn. Dan wordt het een drama als je de bomen over een half jaar bekijkt. Met onjuiste verzorging zal je ze OF voor het grootste deel al weg hebben gegooid, OF ze zijn alle vorm kwijt die ze nu hebben. Waarschijnlijk gebeurt een combinatie van beide.

Re: soort bonsai 12 jaren 5 maanden geleden #10844

• RiaBronkhorst
  • RiaBronkhorst's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 147
Hoi
De laatste is een cotoneaster :) zoals Ginkgo al aangeeft.
De knop waar Dea het over heeft is een besje :lol:
Leuke verzameling zeg en ik zou de raad van leatherback maar opvolgen anders gaat het waarschijnlijk inderdaad niet goed en dan is de lol er gauw vanaf en loop je een erg leuke hobby mis.

Laast bewerkt: Post by RiaBronkhorst.

Re: soort bonsai 12 jaren 5 maanden geleden #10845

• AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 188

leatherback schreef : Even een rondje ongevraagd advies:

Als ik jou was zou ik als de donder lid worden van een vereniging, of iemand in de buurt zoeken die je kan helpen met de verzorging van de bomen. Je schrijft dat je een verzameling hebt over gekocht, nog maar net bezig bent. Da, in combinatie met het feit dat je niet zelf weet welke soorten je daar hebt, is voor mij een sterke indicatie dat het met de kennis van verzorging waarschijnlijk ook niet zo best gesteld zal zijn. Dan wordt het een drama als je de bomen over een half jaar bekijkt. Met onjuiste verzorging zal je ze OF voor het grootste deel al weg hebben gegooid, OF ze zijn alle vorm kwijt die ze nu hebben. Waarschijnlijk gebeurt een combinatie van beide.

vooral gezien er toch enkele tussenstaan die toch net wat waard zijn (toch te veel om weg te gooien)

Re: soort bonsai 12 jaren 5 maanden geleden #10867

• boom
  • boom's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 11
IK VERSTA JULLIE REACTIE

Maar men moet er eens aan durven beginnen en vond het ook jammer dat deze collectie aan het verkommeren was.

Dat was voor mij de druppel om deze over te kopen en zelf zo goed mogelijk te verzorgen want deze bomen hebben wel al wat meegemaakt denk ik.

Daarom heb ik mij ingeschreven op deze site zo dat ik zeker juiste benaming heb van de soort zodat ik deze kan opzoeken om de juiste verzorging te kunnen geven. ( bij deze al bedankt voor de hulp )

Wat een bonsai club betreft heb ik ook al aan gedacht maar deze zijn gelijk moeilijk te vinden waar ik woon.

Van de meeste bomen heb ik de toplaag wat vernieuw (want deze waren verwilderd ) en ben pas van plan om deze volgend jaar to verpotten en dit jaar enkel goed te bemesten. DENK DAT DAT HET BESTE IS

Groeten

Re: soort bonsai 12 jaren 5 maanden geleden #10869

• dea
  • dea's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
de verzwakte bomen (junperusen oa) zou ik niet te royaal bemesten. dat zou alles nog wel eens kunnen verergeren.

Je hebt idd een mooie en grote collectie weten te bemachtigen. (mag ik vrij zijn te vragen hoeveel je voor de hele collectie kwijt was? Als je dat liever niet meldt respecteer ik dat!)
Idd is het wel zeer belangrijk om zo snel mogelijk, zoveel mogelijk info te verkrijgen, maar richt je op de basis voor nu!!!

De meesten beginnen met een enkel boompje en breiden dat langzaam uit. zaken als watergift alleen al, kan soms enkele jaren duren voordat je het echt onder de knie hebt, want het staat ook in verbinding met je bodemsamenstelling etc.
Sla voor nu zaken als jin, shari, wortels enten etc voor wat het is, dat komt later wel. De komende winter zal je eerste grote test zijn. helemaal als het weer zo'n vage, onvoorspelbare winter wordt als afgelopen jaar!

Houd er ook rekening mee dat je nu zowel loof-, naald als bloeiende bomen hebt. dezen eisen elke weer een iets andere aanpak. Vrijwel qua alles.

Probeer echt iemand te vinden bij je in de buurt die je in levende lijve kan helpen. als je een boom echt voor je ziet, kun je pas werkelijk een goed beeld krijgen van de staat nu, en een mooi toekomst beeld vormen.

Laast bewerkt: Post by dea.

Re: soort bonsai 12 jaren 5 maanden geleden #10872

• boom
  • boom's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 11
Ik steek niet weg dat ik een groentje ben maar kon deze niet laten staan.
Denk dat deze zeker ten dode waren opgeschreven.
Heb nog een boom dat ik denk dat zeker ten dode is opgeschreven maar ik wil hem nog een kans geven foto volgt
Kan alleen maar mijn best doen.

Bij deze de volgende een acer maar de welke?

BLADEREN HEBBEN OOK AFGEZIEN, deze verwijderen of best laten

gtoeten

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Re: soort bonsai 12 jaren 5 maanden geleden #10873

• dea
  • dea's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Acer palmatum

Inloggen Registreren
Cron Job Starts