fearless schreef : *snip*
zijn er aanwijzingen(zonder de boom uit de pot te lichten) te vinden dat deze beestjes door je potje heen woelen??
Tegen de tijd dat je die aanwijzingen ziet, ben je te laat: ze eten namelijk de wortels van je bomen.
In de zomer kan je uitkijken naar blaadjes die er uit zien alsof ze met een perforator afgeknabbeld zijn. Zal eens kijken of ik daar nog foto's van heb gemaakt (yep, zie onderzijde van deze post). Als dat zo is heb je zo'n kever in de buurt. Die leggen eitjes waar deze larven dan weer uitkomen. Als je vermoedt dat er zo'n kever in de tuin zit: niet aarzelen, gelijk met de spuitbus aan de gang.
Zelf heb ik een insectenspray tegen luizen, rupsen en kevers van Bayer gebruikt. Dit is een spuitbus met als werkend bestanddeel Pyrethrum, zoals dsdevries ook aangaf. Eerst de aangevreten blaadjes weggesnoeid, direct daarna gespoten. Week daarna nog eens gekeken, weer de aangevreten blaadjes weggesnoeid en gespoten. De week daarna waren er geen aangevreten blaadjes meer.
Geen idee waar de kever gebleven is, want ik heb het beestje zelf nooit te zien gekregen. Ofwel hij heeft het op een lopen gezet van het balkon af, òf hij is de pijp uit gegaan en opgelost in één van de potten.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.