Goedenavond allen,
Begin deze week zag ik een aantal paarse bladeren op mijn durantha verschijnen. Deze heb ik verwijderd van de boom en ben ik in de gaten gaan houden of er nieuwe bladeren worden aangetast. Nu ongeveer een week later heb ik opgemerkt dat bladeren eerst paars worden en vervolgens bijna zwart worden. Ik kan hier echter niets over op internet vinden, dus ik dacht ik stel de vraag hier. Weet iemand of het hier gaat om een ziekte van de boom of dat dit kan komen door water/voeding? 3 weken geleden heb ik nog voeding gegeven en de plant heeft nooit zonder water gezeten. De grond zit in een mix van lava en acadama en staat op de meest zonnige plek bij een groot raam op het zuiden. Ik weet dat er al een jaar witte vlieg in de plant zit, maar door de grote hoeveelheid blad aan de boom, heb ik de witte vlieg nooit voor de volle 100% uit mijn boom kunnen krijgen. Heeft iemand advies hoe ik de witte vlieg volledig uit mijn boom kan verdrijven? Ik spuit de boom iedere week in met protect garden sanium insecten hardnekkig, dat helpt maar ik krijg ze nooit volledig weg.