Dag allemaal
Ik zag zojuist, eigenlijk per toeval, pas jullie vraag naar n update. Ik weet niet of het normaal is, maar ik krijg geen berichtjes in mn profiel en zie ze alleen als ik dit onderwerp open
Dus excuses maar wel bedankt voor jullie interesse:)
Eigelijk ging de boom na de vorige keer in een stijgende lijn en leek weer te gaan groeien
Ik had geprobeerd zoveel mogelijk alle adviezen op te volgen, maar daarnaast zelf ook besloten om eens wat organische korrels voeding te geven, want hij had de hele winter niets meer gehad omdat ik niet wist dat indoorbomen eigelijk niet echt in rust kwamen.
Al snel begon hij weer uit te lopen met nieuw kleine blaadjes en er zijn geen takken of blaadje verder afgestorven. Dus ik was erg opgelucht en kreeg weer hoop dat hij gered leek
Maar tegenwoordig valt me op dat de boom sinds een poosje weer een beetje stil komt te staan en de jonge blaadjes niet heel erg meer lijken te groeien etc
En gezien we langzaam richting het voorjaar komen, denk ik er sterk over om hem toch maar eens te verpotten, zodat ik ook de wortels een kan bekijken. Want mogelijk is er toch ook een verstopte klomp klei aanwezig en het risico op wortelrot kan verergeren
Dus ik ben benieuw wat ik aantref:)
Maar ik zal proberen jullie op de hoogte te houden.
Ps. Iemand nog tips voor de verhouding van substraat, bij een liguster die voorheen altijd op zwarte lava stond en voornamelijk binnen staat?
Ik zou zeggen 1 deel akadama, 1 deel pon (Intratuin spul. Google eens, want ik vind het een aanrader) en 1 deel potgrond?
Of iemand een andere tip?
Alvast bedankt en fijne av