Adorian88 schreef : Tom, de gebruikte bestrijdingsmiddelen zijn:
Afgelopen winter regelmatig winterspray merk Sun Spray winter olie
Buiten de winter Bayer Decis concentraat. Dit werk wel goed tegen bladluis op mijn andere planten.
Om eerlijk te zijn ben ik misschien niet consequent om de 7 a 10 dagen aan het spuiten geweest.
Tom Haest schreef : Het legt een laagje over de boom dat beestjes en eitjes dood. Ze verstikken.
Bij loofbomen is de verhouding 1/30 en bij coniferen en naaldbomen 1/50. Wel het grondoppervlak afdekken.
Voor iets anders buiten yin en dit, weet ik niet.
(Quote van Tom uit ander topic van mij )
Tom had jij succes met het yin middel?
Het yin product helpt meer tegen schimmels. De winterolie zou een laagje leggen op de boom en beestjes verstikken.
Ik heb ook al moeten spuiten tegen luizen deze week. Op m'n acer kyohime en berk zaten er. Deze zijn niet behandeld geweest omdat ik ze later gekocht had.
Wat ook schijnt te helpen is knoflook. Tibolar heeft het in zijn voeding verwerkt. Ik denk van er in iedere pot enkele te steken. Het is het proberen waard.
Ondertussen wel weer schimmel op mijn probleem buergerianum, msh heeft het bij deze niet geholpen. Of is de aantasting te erg. Ik zal deze vanaf vanavond ook behandelen om de zoveel weken tot het weg is.
Bij de rest van de bomen geen of toch nog geen zichtbare problemen.