Ivan,
het is zeker niet zo dat ik uw raad in de wind wil slaan of uw adviezen niet respecteer.
(ik respecteer iedereen die de moeite doet om te reageren hun adviezen en ervaringen)
Integendeel, het is op uw advies dat ik het volgende heb gedaan.
Opkuis van de korrels met een borsteltje om vast te stellen als ik beestjes of gaatjes zie.
Er waren op 2 verschillende plaatsen dergelijke gaatjes.
Ik zag niet onmiddellijk een gaatje en ben de dag nadien naar een verdeler van bestrijdingsmiddelen geweest.
Daar toonde ik verschillende foto's en vertelde ik mijn vaststellingen.
Daar werd mij aangeraden om een product te kopen tegen spint (de precieze naam van het product weet ik niet onmiddellijk) en dit te vernevelen over en onder de bladeren en ook op de stam.
Na enkele weken is mijn vaststelling dat er geen bladeren meer zijn verloren gegaan, maar dat ik op 1 plaats wel nog korreltjes heb.
Ik vrees dus dat er daar inderdaad nog iets zit, maar dat het product dat ik heb niet doeltreffend is voor dat beestje.
Wat ik wel raar vind is dat ik niet echt een gaatje of gaatjes zie als ik de korreltjes opkuis. Of ik kijk er verkeerd naar. Ik denk aan een gaatje van een houtworm zoals je bvb in meubels of de gebinten van een dak kan hebben.
Daarom haalde ik deze post nog eens op.