ik zal mij eerst eens voorstellen want ik ben nieuw hier,
ik ben jesse ben 18 jaar en woon thuis,
ik heb vorig jaar november met mijn verjaardag een "bonsai" boompje gekregen van mijn moeder
afkomstig van de lokale bloemist. het is een ficus ginseng
ik heb hem goed verzorgd afentoe wat gesnoeid en heb hem nu bedraad.
ook heb ik organische zomer en lente mest, die ik gebruik.
nu is het geval dat ik mijn boompje aan het inspecteren was omdat hij weer nieuwe knopjes maakt
, schijn ik met mijn mobiel zaklampje op me boom zie ik allemaal miniscule beestjes rondlopen ze lijken beetje transparant/wit achtig en het zijn er echt veel!,
ik had mijn boompje op me bureau daarvoor neergezet en nu zie ik ze ook ineens op me bureau?! ( ik weet niet of dat toeval is of dat die beestjes zo snel zijn overgelopen op mijn bureau.
ik wordt er best wel angstig van, wat is het? kan het kwaad? wat doe ik hier tegen en wat zou de probleem zijn?
ik besproei hem minimaal 1x per dag met de planten spuit zowel de aarde als het hele boompje zelf.
ik ben best geschrokken van deze beestjes.. en daarom dat ik gelijk maar een account heb aangemaakt hier op om dit te vragen hoe het zit, weet iemand hier iets van?!.
mijn boompje staat bij me raam aan het balkon waar het licht de hele dag schijnt, ik heb daarvoor een soort vensterbankje gemaakt ( gewoon een plankje vast geschroefd.
wie kan mij alsjeblieft helpen??
alvast vriendelijke dank!!