na een goed gesprek met mijn vader over schildluis heeft hij me een middel (lava-biopholin) aangeraden om dit te bestrijden. tevens is dit product ook een soort van voeding maar in kleine mate.
de tekst hieronder heb ik gebruikt van mijn vader omdat ik dit niet kan verwoorden. dit komt uit een tekst over citrusvruchten die momenteel nog niet op het internet staat maar er wel zal komen.
ze zijn allen te bestrijden door verstening. Je neemt bij een aantasting in een jong stadium lava-biopholin gesteentemeel en je stuift dit op een bedauwde(kleverige) citrusstruik tot ze grijs ziet zowel bovenaan als onderaan aan de bladeren. Na 2-3dagen neem je de sproeispuit en je wast de volledige plant tot al het grijs weg is. Wanneer je dit 1 maal per maand kunt herhalen ben je op deze manier steeds vrij van lastig ongedierte, immers alle insecten hebben een chitinepanser met gevrichten en juist deze gevrichten verstenen bij bepoedering met gesteentemeel waardoor de insekten sterven door imobiliteit.
Oeps we zijn er vanaf, wanneer we dit maandelijks kunnen herhalen.
www.peter.plantaardig.com
(tuinman peter)
(bijgevoegde foto's komen ook van mijn vader)
ik zal vanaf deze week dit product uitproberen en mettertijd kan ik hierop reageren. normaal gezien zou deze behandeling een jaar moeten duren en dan kan ik meer laten weten.