marcellucas schreef : Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een slechte ervaring heb gehad met online bonsai shops, noch in Nederland noch daarbuiten. Ook als er in eerste instantie wat fout ging, werd dat altijd vlot en bevredigend opgelost.
De mensen achter die bonsaiwinkels zijn toch in eerste instantie liefhebbers en pas in tweede instantie zakenlui, heb ik de indruk...
Bonsaiplaza geldt dat zeker ook voor. Maarten is één van de belangrijkste figuren in de bonsaiwereld in Nederland als je het mij vraagt.
qua bonsaishops heb je wel gelijk.maar ik bestel bijna alles online, maar deze service heb je niet snel hoor bij andere webwinkels. om je een voorbeeld te geven:
ik bestelde een achterlicht voor mijn wagen op een niet nader vernoemde autoonderdelen site in nl(in eht verleden veel aan besteld, altijd correct geweest, dus niet de eerste keer daar), volgens type en bouwjaar van mijn wagen(wagen is va 08/2013 en kon in optie kiezen van 01/2013 tot heden) dus waar mijn wagen onder valt.kreeg een lamp die anders was dan mijn auto retour is gratis, en je krijgt ook de retourkosten terug als je de bon in de doos steekt. van belgie naar nl was dat 16€. ik kreeg men geld terug maar de retourkosten niet, want ik had verkeerd besteld volgens hun. na 10 talle mails, en dreigementen had ik dan toch niet verkeerd besteld, maar ik kreeg men geld niet terug want ik voldeed niet aan de voorwaarden. na een paar keer vragen welke de voorwaarde waren daarvoor, en nog altijd geen antwoord gekregen te hebben heb ik toen een klacht in gedient bij mijn creditcard maatschappij en ineens een paar dagen later had ik toch recht op die terugbetaling. voor die op mijn rekening stond heb ik nog 5 mails moeten sturen en 3 weken wachten.
dus nee het is niet overal zo een service zoals bij maarten.