Updateje
De boom heeft het afgelopen winter erg zwaar gehad. Na een flinke groei afgelopen seizoen, werd ie in het najaar steeds bruiner.
Ik dacht eerst dat ie te droog stond en ik teveel grind in het grond mengsel had en wilde hem daarom verpotten met meer potgrond, maar tijdens het verpotten ontdekte ik dat er wel veel potgrond bijzat en het probleem waarschijnlijker te nat was, dus heb ik er meer grind doorheen gedaan en hem terug in de pot gezet. Wortelsnoei heb ik hierbij niet toegepast al zaten er wel enkele dode stukken bij die los zaten.
Na deze actie werd het alleen maar slechter, dus als laatste hoop heb ik hem in december in de volle grond gezet. Ik weet dat dat een slechte tijd is, maar doordat het nog niet vroor en ik helemaal geen vertrouwen meer had in de pot en het grondmengsel heb ik het risico maar genomen.
Gelukkig is ie sindsdien weer terug groen geworden.
Hij staat nog steeds in de volle grond en ik heb er niks meer aan gedaan als alleen voeding.
Groei is er minimaal, dus hij heeft echt een flinke klap gehad. Maar hij is nog steeds groen, dus hoop.
Hij blijft staan waar ie staat en volgend jaar zie ik wel weer verder.
Straks zal ik even een foto maken.