vandaag in het lokale tuincenter deze tegengekomen..
het was de enige die er nog stond, maar voor nog geen 8€ kon ik deze niet echt laten staan..
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
van zodra ik hem had zien staan zag ik er meteen wel cascade of semi cascade materiaal in, mits wat werk..
ik had gelezen dat deze wel tegen een stootje kunnen, dus ik heb deze meteen wat bijgesnoeid en laat hem nu een tijdje rusten in zijn huidige pot om hiervan te bekomen..
het zal dus een semi cascade worden..
inmiddels heb ik ook het loof aan de onderkant bijgewerkt..
de kortere tak die langs de ene kant nu nog wa naar beneden gaat ga ik nadien naar boven bewerken zodat deze met een krol boven het midden komt.. misschien met een kleine bocht erbij zodat deze niet centraal boven het midden staat..
de cascade ga ik trachten eerst een beetje naar boven te halen, aangezien hij nu reeds op de pot steunt..
het loof boven het midden schik ik ook zo te houden..
er zaten wel wat beestjes in de pot (tja, tuincentra.. ) en aan de uiteinden is het loof wat uitgedroogd.. de grond was nog vochtig, dus heb niet echt bijgewaterd, maar heb wel alles lichtjes beneveld..
misschien dat ik bij verpotting, indien het wortelstel het toelaat, deze ook op een rots ga binden
als het plantje gezond is zal ik er waarschijnlijk wel jaren plezier aan hebben, vooral aangezien dit redelijk trage groeires schijnen te zijn.. (ik vind het steeds afwachten als je zo'n zaken koopt bij massa verkopers.. van onze cypres haag zijn er ook enkele zonder reden afgestorven..)