Goedendag.
Je zou nu wel kunnen snoeien, maar met een kans dat hij nieuwe takken wilt maken en die niet zullen afharden tegen de winter.
Beter is te wachten tot de herfst intreed en de boom in rust gaat. Dan snoeien en overal een stompje overlaten die kan indrogen. In het voorjaar als de sapstroom terug begint dat stompje wegsnoeien als de eerste blaadjes beginnen te ontluiken.
De boom op zich zou ik nog met de helft inkorten om dan zoals je nu hebt gedaan een nieuwe top erop te laten groeien.
Nu heb je een stamverloop van aan de wortels tot aan de snoeiwonde die bijna geen tapsheid heeft.
Als ik bomen inkort probeer ik ongeveer te schatten hoe hoog de boom mag worden en dan hou ik 1/3e voor de onderstam en 2/3e voor de opbouw.
Zoals jij nu de boom hebt ingekort wordt het een bonsai van bijna 2 meter.
Bij het inkorten gebruik ik eerst een rechte snoeiwonde om dan het jaar nadien als er extra knoppen en takken gegroeid zijn een schuine snoeiwonde te maken van tak naar tak. Dan krijg je een mooier verloop van de stam en een betere tapsheid. Liefst dan nog de snoeiwonde aan de achterzijde.
Groeten.