davids schreef : Ik heb hier naast mn huis een heel mooi meerstammig klein eikje gezien van een jaar of 3 4 denk ik. Lijkt me wel een goed begin....
Wat raden jullie aan over het uitgraven? Het is tenslotte in de natuur al voorjaar....
hey davids,
je hebt dus teveel kriebels (of toch bijna) om hem te laten staan tot begin april 2012?
hierbij heb je ongeveer mijn antwoord, wat niet wil zeggen dat het niet zou lukken mocht je het nu doen, maar aanraden daar zie ik het nut niet van in, omdat het nu toch maar enkele maandjes meer wachten is. Het is ook jong materiaal, dus zeer zware uitgraafproblemen zal je niet hebben, al mag je de penwortel van 4 jarige eik al niet onderschatten
. Kijk, als je het nu zou doen moet je sowiezo de penwortel er ook af hebben, maar zou je dan heel de wortelkluit verstoren om de pen er 'deftig' af te krijgen? of zou je dan gewoon ruwweg afsteken met ruime kluit en zo in 2012 nog ongemoeid laten? Als je eigenlijk een wortelsnoei wil doen, ja dan zie ik niet waarom je niet zou wachten om het dan meteen met meer kans op slagen in voorjaar te doen. In het andere geval, goh ja, niet veel risico denk ik.