Hier een ander, vanaf 0, projectje van mij, die ik in 2017 begonnen ben: een Haagbeuk bos. Ik had ergens in Frankrijk een slab gevonden en het leek me leuk om die te gebruiken als basis voor een bos. Dus gewoon wat Carpinus zaailingen gehaald en alle penwortels eraf gesnoeid. Om ze te kunnen neerzetten heb ik alle voetjes van de zaailingen voorzien van een klomp keto. Vervolgens heb ik ze, zo onregelmatig mogelijk, en ook met verschil in hoogte op de steen gezet. Ik heb hierbij geprobeerd om vanaf de voorzijde de hoofdstammetjes zo min mogelijk te laten kruisen. Vervolgens heb ik het hele zwikkie, met slab en al, in n grote houten kist gezet. Het eerste jaar waren ze maar weinig gegroeid. Maar dat is logisch: ik had ze van onderen flink met snoeischaar te grazen genomen. Helaas heb ik van de startoperatie geen foto's gemaakt. Deze foto was van december 2018.
Het enige wat ik gedaan heb is 1x per jaar snoeien. De een meer dan de ander. Dit om zo dikteverschillen te krijgen in de stammetje. Ook hier en daar n draadje erin om wat beweging te krijgen.
Deze is van 2020: