Hoi,
@ Leatherback. Je heb helemaal gelijk als je zegt dat ik een mooie boom wil hebben staan. Wie niet. Alleen het opkweken van een boom from scratch heb ik altijd al willen doen. Maarja, ik heb het creatieve inzicht van een konijn.... (is dat een uitdrukking?
) Geef mij een bouwtekeling van een kast of keuken en ik zet hem in elkaar. Of houten modelboten. Maar creatief inzicht met jaren vooruit denken en ernaar durven te handelen moet ik echt leren.
Vandaar dat ik nu bij dit forum zit want die bomen worden niet vanzelf mooi. Ik ben dus ook super blij met alle adviesen die jullie geven.
Inmiddels heb ik een aantal takken weg gesnoeid en wat kom ik tegen... houtrot. Alle slechte plekken heb ik met een dremel uit geboord. Soms tot helemaal in de kern van de stam. De gaten opgevuld met albastine houtvuller en de wonden afgedekt met wondpasta. Maar of de boom een lang leven heeft, dat betwijfel ik aangezien de rot tot diep in hout zit. Als die deze behanding overleeft en hij krijgt uitlopers, dan heb ik wel goed oefen materiaal in handen.
Ik zal binnenkort foto's maken van hoe de boom er nu bij staat
Foto: dit was het kleinste beetje rot van de eerste tak die ik snoeide.