Ik heb inderdaad al heel wat foto's bekeken als voorbeeld, maar een vertaalslag naar mijn eigen boompje maken is dan eigenlijk nog best wel moeilijk. Daar heb ik de ervaring nog niet voor. Ik zie prachtige voorbeelden en daar lijkt mijn boompje nog lang niet op, noch weet ik hoe ik dat kan bereiken.
Zelf zie ik twee mogelijkheden.
1. De lange takken inkorten en zo proberen de typische flame- style te bereiken.
Hierbij kan ik:
a. De jonge twijg laten groeien tot een tweede stam (die uiteindelijk beiden mooi in het blad staan)
b. Deze twijg afknippen en me richten op het oorspronkelijke boompje
2. Het plan dat ik beschreef in mijn eerste bericht. Dus een twee- stam, waarbij de oorspronkelijk stam 'een klap te verduren heeft gekregen', waardoor hij minder goed groeit (eventueel ook met een stuk deadwood in de stam?). In dit beeld maakt deze plaats voor de nieuwe stam (nieuwe kansen, nieuw leven), die wel vol in het blad staat.
Natuurlijk is er veel meer mogelijk ( in het extreemste geval helemaal bij nul beginnen met de nieuwe stam, en de oorspronkelijke stam verwijderen)
Ik weet even niet hoe ik verder moet en alle hulp aangaande de vorming zou zeer welkom zijn.
Alvast bedankt