Goedendag forumleden. Dit is mijn eerste bericht en het leek me meteen mooi om inhoudelijk is er aan vast te knopen. Ik ben nog maar heel recent bezig met bonsai. Ik heb er nog niet erg veel verstand van maar probeer veel te lezen en ook YouTube is erg helpvol. Ik wil jullie graag om advies vragen omtrent mijn klimhortensia.
Onlangs ben ik verhuist en in de aanwezige tuin stond een oude grote klimhortensia. Deze zat volledig in de schutting gedraaid. De schutting moest er uit voor het plaatsen van een nieuwe schutting. De hortensia had de oude schutting echt in een wurggreep dus ik heb hem af moeten knippen. Daarna heb ik hem gewoon laten staan. Nu komen er weer bladeren aan en nieuwe scheuten en eigenlijk is het een heel fraai boompje. Geweldig mooie bast. Ik denk dat hij een hele mooie bonsai zou kunnen zijn.
Kunnen jullie mij stapsgewijs toelichten wat jullie zouden doen met het materiaal zoals op de foto? Overigens heb ik het deel waar een blauwe streep door staat reeds afgeknipt, anders was de boom te groot. Snoeien, knippen, draden etc. Ik weet even niet goed waar ik moet beginnen en wil het graag goed doen.
Jullie hulp is zeer gewaardeerd!
Groet
Miguel