Hoi allemaal,
Ik heb een tijdje geen nieuwe boom geplaatst, dus hierbij zet ik er weer een op. Het is een juniperus chinensis. Ik heb hem nu ongeveer een jaar en ben er erg blij mee. Er moet nog veel aan gedaan worden, maar dat is juist het leuke. Van een boom die helemaal klaar is, leer je ook niet heel veel. Ik heb hem naar de vereniging genomen en heb daar het loof wat teruggezet om er meer licht in te krijgen en backbudding te stimuleren. Er is best veel af gegaan, maar de boom is gezond en is goed gegroeid het afgelopen jaar dus daar zal de boom wel bovenop komen. Ik ga even aankijken hoe de boom het gaat doen. Indien er vol leven in zit en goed groeit, ga ik in het najaar een grove bedrading doen, maar ik wil hem ook volgend voorjaar verpotten en dat verpotten gaat voor. Alles op z'n tijd. Liever iets te rustig dan teveel in een keer.
Ik geef niet zo heel veel om leeftijd bij bomen, maar ik vind het toch wel een leuk pluspunt dat de boom al een oudere bast krijgt.
Net zoals altijd komt de boom bij mij op een of andere manier nooit goed op de foto, dus heb ik een filmpje gemaakt zodat het (misschien) iets beter te zien is (niet de beste kwaliteit, maar ik moest hem heel veel incroppen en je kunt hem prima zien, dus ik ben er blij mee
). Nu is het nog een beetje een warboel, maar ik heb een beeld in mijn hoofd dat ik wil nastreven en ik denk dat er wel een mooie boom van gemaakt kan worden.
Dit topic is vooral voor mij en anderen bedoeld om de voortgang te zien, maar als je tips&trucs hebt, zijn die altijd welkom! Er zijn altijd punten om te verbeteren
.
Mvg. Teye