Dennis,
Leuk boompje, er gebeurd iets onverwachts met de stam. Als je dat kan gebruiken wordt het boompje top.
Volgens mij moet je met twee zaken rekening houden. 1.De gezondheid van de boom en 2. Je ontwerp / idee van de boom.
1. Als de wortels voldoende ver-hout zijn kun je ze zonder problemen bloot leggen. Lijkt me bij jou boompje het geval. De vraag is nog wel wat je verder tegen gaat komen. In het voorjaar zou ik hem in een ander grondmengsel zetten dan zie je gelijk de rest van de wortels. Deze winter zou ik ze nog een beetje beschermen.
2. Het ontwerp, je moet voor je zelf een verhaal gaan verzinnen wat er met deze boom is gebeurd. Dat kan helpen om deze punten te betrekken in je ontwerp. De punten zijn o.a. de blootliggende wortels, de platte stam die terug overeind komt, dubbele stam enz.
Misschien is hij bij een storm omgewaaid, zijn de wortels bloot komen te liggen maar is de boom toch door gegroeid.
Misschien groeide de boom op een rots helling en is er een lawine voorbij gekomen. misschien is toen ook één van de twee stammen dood gegaan.
Oh... leuk om zo te fantaseren. (letop ik teken een Den maar het is en blijft een Taxus)
Succes met je project.