Allereerst bedankt voor jullie reacties, positief en negatief
@DavidRoussel
Dit was ook het eerste wat in mij opkwam, mogelijk met wat dood hout in de top.
de eerste takken beginnen wel wat hoog, dus dacht mogelijk een beetje naar onder laten hangen.
@leatherback
Ik geloof ook wel dat er beter matteriaal te vinden is, maar voor 20 euro?
er zit wel een klein beetje beweging in de stam, maar idd hij is aardig recht.
en ook de takken zijn nog allemaal vrij jong. zal dus een tijd duren voordat die wat groter zijn.
voordeel is dan wel weer dat vorming nu makkelijk gedaan kan worden omdat takken nog niet zo dik zijn.
We zullen zien of ik er wat van kan maken
haha
@marcellucas
Literati zou idd 2 keus zijn.
Zo jebent flink bezig geweest, jammer dat deze het uiteindelijk niet gered heeft.
Volgens mij heb ik een soortgelijke aanpak wel eens gezien in de filmpjes van Bonsai art of Japan.
Vooralsnog denk ik niet dat ik de stam zo heftig ga buigen, ma wie weet. eerst maar eens toppen.
maar toch bedankt voor je duidelijke uitleg!
@JanDijk
Ook jij bedankt voor je ongezoutte mening haha
Duidelijk dat jij er geen pre-bonsai in ziet, het is miss ook niet de beste haha.
Maar ik snap de stok in pot opmerking wel
Ik vind het niet zonde om deze boom te verknippen, als ik er maar wat van leer.
Helaas is in mijn tuin niet meer ruimte voor grote bomen, kleine ook bijna niet haha
Maar je hebt gelijk dat het best een mooi solitair boompje zou zijn
Ik snap dat deze boom mis niet interessant is voor de meeste van jullie.
nog even waarom ik deze boom dus niet heb laten staan.
Boom staat al langere tijd in deze pot, goed compact ontwikkelt wortelstelsel.
De prijs, 20 euro. Hier koop ik in het tuincentrum weinig leuks voor. en een fatsoenlijk, wel betere boom, maar dan echt pre-bonsai zou al gouw vele euro's meer kosten.
De stam, de stam is dan wel recht, maar wel al een mooie wat oudere stam. iets wat me jaren zou kosten om op te kweken.
de zijtakken, het grote aantal zijtakken op de boom gaf mij het idee dat er veel mogelijkheden in keuze van takken zou zijn.
nadeel wel dat de takken pas wat hoger op de stam beginnen
zodoende gekozen deze boom toch niet te laten staan
Ik hoop dat ik er uiteindelijk toch een leuk van kan maken.
Nogmaals ik waardeer al jullie commentaar, zonder critisch commentaar zal ik weinig leren.
Gr, paul
vooralsnog word dit mijn fav voorzijde