Onderwerp:

taxus: zon- en schaduwkant? 8 jaren 6 maanden geleden #50622

• Ivan
  • Ivan's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 416
Naar aanleiding van bespreking in dit onderwerp:

www.bonsaiempire.nl/forum/algemeen/15124...ussen?start=10#50618

Zelf heb ik dit vroege voorjaar, als de zon nog niet krachtig was, een taxus vanuit de schaduw naar het heldere licht gebracht. Daarenboven bij een aantal donkere dagen zonder veel rechtstreekse zonneschijn. Toch kreeg de plant aan de zonnekant nadien nog 'zonnebrand'.

Anderzijds vraag ik me toch af waarom ik dan nog nooit bij taxus een aanduiding van 'zonzijde, of opgekweekt in de schaduw' bij een verkoper heb gezien. Niet in de gewone handel en ook niet bij bonsaihandelaren. (Hoewel ik denk dat de 'verkopers' die hier op het forum actief zijn betrouwbaar en eerlijk zijn, maar dit zonnekant-, schaduwzijde gegeven tot nu toe niet vermeldden).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

taxus: zon- en schaduwkant? 8 jaren 6 maanden geleden #50624

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Misschien als planten van een open veld komen, kunnen ze zowieso tegen de zon? :unsure:

taxus: zon- en schaduwkant? 8 jaren 6 maanden geleden #50625

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940
bij de winkel zit wel een kaartje dat ze halfzon / schaduw plek moeten dit zal daar dan ook wel mee te maken hebben gok ik

Ivan Hoe ziet de zonnebrand er uit?
dat de naalden bruine vlekjes krijgen of half groen half bruin zijn ?

taxus: zon- en schaduwkant? 8 jaren 6 maanden geleden #50627

• marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 718

Ivan schreef : Naar aanleiding van bespreking in dit onderwerp:

www.bonsaiempire.nl/forum/algemeen/15124...ussen?start=10#50618

Zelf heb ik dit vroege voorjaar, als de zon nog niet krachtig was, een taxus vanuit de schaduw naar het heldere licht gebracht. Daarenboven bij een aantal donkere dagen zonder veel rechtstreekse zonneschijn. Toch kreeg de plant aan de zonnekant nadien nog 'zonnebrand'.

Anderzijds vraag ik me toch af waarom ik dan nog nooit bij taxus een aanduiding van 'zonzijde, of opgekweekt in de schaduw' bij een verkoper heb gezien. Niet in de gewone handel en ook niet bij bonsaihandelaren. (Hoewel ik denk dat de 'verkopers' die hier op het forum actief zijn betrouwbaar en eerlijk zijn, maar dit zonnekant-, schaduwzijde gegeven tot nu toe niet vermeldden).

ik hoor hier ook voor het eerst van... maar heb ook nooit veel succes gehad met taxus... en bij mij staat een boom nooit meer dan vier uur in de volle zon...

Laast bewerkt: Post by marcellucas.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts