hallo,
Ik wil hier wat progressie foto's van een Juniperus delen met een ieder die geïnteresseerd is.
Opbouwende kritiek, tips, adviezen etc zijn altijd van harte welkom, aangezien je nooit uitgeleerd bent in Bonsai, en anderen een totaal ander zicht/beeld kunnen hebben, dan jij in je eentje.
Ik had bijna 2 jaar terug iemand ontmoet die met zijn Bonsai hobby moest stoppen vanwege tijdgebrek.
Ik kon deze voor-gestylede dubbelstam Juniperus van hem overkopen.
Zo zag hij er destijds, mei 2009 uit:
Ik vond hem er nog wat karig uitzien en had totaal nog geen idee welk kant ik ermee uit wilde, dus ik besloot om hem eerst vrij te laten groeien.
Ik heb anderhalf jaar lang alleen maar voeding gegeven en genepen tijdens de groeimaanden. Ook selectieve bladbemesting voor de delen die wat extra groei nodig hadden.
Eind 2010 zag hij er dus veel voller uit:
(foto oktober 2010)
Afgelopen weekend had ik eindelijk de moed om flink te snoeien, enkele takken Jin van te maken en alles te bedraden en te vormen.
Was een hele klus waar ik bijna het hele weekend zoet mee was.
Maar ik ben aardig tevreden met het resultaat.
Zie hier de foto's van gisteren, 20 maart 2011:
Voorkant:
achterkant:
rechter zijkant:
Ik moet nu alleen nog een mooie, goede, geschikte pot zien te vinden.
Ik ga waarschijnlijk voor een bruine, ongeglazuurde ovale pot.
Nog niet gevonden, maar ben nog niet echt opzoek geweest.
Ik laat de Juniperus voorlopig toch eerst even bijkomen van deze heftige ingrepen. Tijdens de verpotting (doorgaans doe ik jeneverbessen pas in mei) zal hij dan in zn nieuwe potje staan.
Tegen die tijd zal ik wel weer nieuwe foto's posten.
Nogmaals,
Tips, adviezen, commentaar aangaande styling, pot etc zijn meer dan welkom !!!!