Toen ik de boom aanschafte werd ik vooral aangetrokken door de kaarsrechte stam, die is gewoon cilindrisch recht. Ook zit er een aardige nebari onder. De spaarzame dikke takken zijn een groot minpunt. Het probleem is dat ik deze niet kan verwijderen of inkorten, want de complete boom gaat dan naar de klote. Er zijn namelijk geen andere takken die de leegtes dan op zouden vullen. Zoals gezegd: ik heb wat pogingen gedaan om takken aan te enten, maar helaas wil de boom dat op een een of andere manier gewoon niet. Stronteigenwijs is ie!
Ook heb ik een poging gedaan bij de eerste rechtertak om deze in te korten, en met wat freeswerk heb ik geprobeerd om de overgang van dik naar dun iets geleidelijker te maken.
Ik moest dus tot de voorzichtige conclusie komen dat ik moest dealen met de gesteltakken. Een ontwerp maken zodat de logge dikke omhoogstekende worstenvingers uiteindelijk wat minder gaan irriteren.. Dikke takken lijken kleiner als de boom groter wordt. En omdat het beeld van de boom sterk opwaarts was, was het logisch om een soort flame-silouet, zoals Marcel zegt, te maken. De boom zal nog iets hoger worden uiteindelijk, en ik hoop dat uiteindelijk mijn ontwerp de minpunten minder opvallend maakt....