Onderwerp:

Boekje Mini-Bonsai van Bonsaihoek 10 jaren 4 dagen geleden #36089

• DickVanDreven
  • DickVanDreven's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 82
Op de website van Bonsaihoek kwam ik een leuk boekje tegen over het vormen van mame en shohin bonsai van Japanse Zwarte Den.
Een boekje van een voor mij onbekende japanse meneer Kyosuke Gun (Uiteraard ligt dat volledig aan mij).
De heer Kyosuke Gun heeft ook een website www.mini-bonsai.com/ , dat echter volgens mij al 15 jaar niet meer geupdate word.

Dit is de cover:

Bijlage niet gevonden

Het boekje staat boordevol tekeningen van de progressie van tot mini bonsai getransformeerde dennen. (er schijnen ook afleveringen over andere bomen te zijn). Wel in de gaten houden dat van voor- naar achter en van rechts naar links gelezen en geschreven wordt in Japan!

Een voorbeeld uit het boekje

Bijlage niet gevonden

en daar waar wellicht de tekeningen niet helemaal duidelijk zijn, zijn zij ook ruimschoots voorzien van verklarende tekst.
Kortom: en leuk hebbedingetje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren, leatherback, Catwoman, Kokedama

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boekje Mini-Bonsai van Bonsaihoek 10 jaren 4 dagen geleden #36091

• Kokedama
  • Kokedama's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 165
Heel leuk dat je dit hier zet.

Ik was die website helemaal vergeten. Had die al ontdekt ongeveer een 10 jaar geleden
Kan goed kloppen dat hij al een tijd niet meer geüpdatet is. Als ik zo snel zie was de laatste update 2008. Maar de maker is over gegaan op blog en twitter.

De tekeningen die hij maakt zijn in Kinbon magazine gekomen. Het leidend magazine voor bonsai in Japan. Zeer leerrijke schetsen en duidelijk hoe een bonsai evolueert.

Op de website heeft hij ook de stappen van begin (zaad, stek) tot resultaat (bonsai) in foto's staan.

Bedankt voor dit te laten zien. :lol:

Groeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts