Co79 schreef :
Wat betreft bemesting: ik ben enkele weken na verpotting begonnen met 2 korfjes Abrakas en elke 2 weken daarna heb ik dit verder verhoogd met 2 korfjes per keer. Daarbij ook bio-alg en visemulsie. Deze laatste ook als naaldbemesting. Vanaf eind augustus bitterzout/magnesium.
Had je dit anders gedaan?
Wie heeft jouw mijn bemestings strategie verteld?
Ik zag het al een beetje aan de intens groene kleur. Zeker de bio alg en visemulsie i.s.m. het magnesium werkt erg goed.
Volgend seizoen zou ik van de korfjes afstappen. Er gaat te weinig mest in en het droogt te snel uit om goed te fermenteren.
Beter zijn de mestzakjes, abrakas en een beetje spagnum werkt perfect.
Daar kan iets meer in, er kunnen er meer op het grondoppervlak en het scheelt vliegen.
Goede voorkant van de boom, ik denk dat er alles is uitgehaald wat er in zit. De top kan iets strakker en ronder maar verder netjes. Bij een volgende verpotting iets meer naar voren hellen, ik begrijp dat dit nu niet mogelijk was.
Volgens mij tordeert de levenslijn om de stam, ga je de shari nog doortrekken naar de jin?
Die stemvork van een luchtwortel links zou ik half doorkrassen en eind volgend seizoen wegknippen.
Komt het voetje ten goede.