Jeffrey van de pol schreef : Wat een gezeik om tak zetting deze boom is perfect bedraad en eruitgehaald wat mogelijk was.
Boom moet in de toekomst nog verder ontwikkelen en er zullen nog wel takken verwijderen.
er mag toch over de boom gepraat worden en wat sommige mensen minpunten en pluspunten vinden? of moet iedereen enkel pluspunten van bomen opnoemen en voor de rest niets zeggen?
ik begrijp wel waarom er minder en minder posts zijn, als mensen al helemaal geen opbouwende commentaar meer verdragen
zelf vind ik takken zoals bij deze boom niet storend.. in de natuur zie je het constant en soms kan je gewoon niet anders..
het KAN eventueel wel voor een storende verdikking van de stam zorgen soms, maar als dit niet het geval is zie ik het probleem niet..
maar net zoals een boom pisbogen, wielen, rechte stukken,… kan hebben.. als het niet stoort aan het beeld en evenwicht van de boom is er toch geen probleem?
ik vind dit een leuke boom en met opvolging kan dit zeker een mooie bonsai worden binnen zijn collectie later..