Veel mensen zullen het niet met me eens zijn en zeggen dat het toch niks kan worden, maar ik ga graag de uitdaging aan om te kijken wat het word.
Na wat inspiratie van Leatherback die met een goedkoop klein random ficusje naar huis ging op de eindejaarssale.
En zei dat ie wilde kijken wat ie er in 5 jaar uit kon halen, had ik vanmiddag precies hetzelfde idee.
Mijn nieuwe job is vlak naast het tuincentrum....oh oh
Een ficus gevonden voor 10 euro.
Chinese massa import en een plant die veel mensen aanschaffen onder het mom van bonsai.
Makkelijke plant bijna niet stuk te krijgen en lelijk dat ze zijn...(sorry als ik nu mensen op het hart trap)
Ik zie ze vaker langskomen en iedereen heeft wel een beetje dezelfde vraag: 'Iemand ideeen voor vorming?'
Het antwoord luid meestal hetzelfde marcotteren en 2 aparte boompjes maken omdat de loofplateaus zover uit elkaar zitten.
Op het marcotteren na heb ik dat advies opgevolgd. Had geen zin om een marcot te leggen en die dingen kosten bijna niets als het mislukt koop ik een nieuwe.
Dus afgezaagd en wat duidelijk te zien was dat de stam bestond uit 3 dunnere stammen allemaal met zo'n 25 ringen. Het lijkt er dus op dat jonge planten voor deze kweek gefuseerd worden.
Genoeg erover hier een voor en na en ik hoop dat het een voorbeeld is voor mensen die willen weten wat ze kunnen doen met hun ficus.
En nu kijken wat er gebeurd met een paar jaar groei.
Voor
na