Iets van drie jaar geleden, kreeg ik deze taxus die in een heg heeft gestaan van iemand, die wist dat ik met bonsai bezig ben, maar zelf totaal geen kennis ervan heeft. helaas had hij hem zelf eruit gehaald en "gesnoeid".
Ik wist totaal niet wat ik ermee moest, weinig loof, een "wortelvoet" wat nooit een nebari zal worden, veel lange rechte takken met loof aan het uiteinde.
3jaar zn gang laten gaan.
Afgelopen weekend lekker in het zonnetje toch maar bezig gegaan, geïnspireerd door een woordenwisseling die hier p het forum laatst was ontstaan.
Het ging over het woord "potentie". of een bepaalde boom/struik/startmateriaal potentie heeft om bonsai te worden of niet.
Ik ben het van de andere kant gaan bekijken, om te zien of de potentie in mij ligt om van dit "onmogelijke" "niet-potentiële" materiaal toch iet te kunnen maken.
Niet in one go uiteraard, maar wellicht binnen een jaar of 5.
Ik heb nog ergens foto's van toen ik hem 3jaar geleden, zwaar toegetakeld kreeg, maar kan ze ff niet vinden, staan op een losse schijf.
hier voor en achterkant van voor de styling:
en van na de "styling", of wat ik ervan hb gebakken...
Tips, adviezen, visies etc, heeeel graag.
ik kom er verder niet meer uit jongens, meer kon ik er niet van maken.
wellicht over een tijdje de hele top eraf en een shohin van onderaf aan opbouwen.
vandaar dat ik die nieuwe groei laag op de stam heb laten staan...